Sprawy z zakresu Ewidencji Ludności można załatwiać w pokoju nr 1 (parter budynku)
Nr telefonu 58 687 85 28
Poczta elektroniczna: elud@liniewo.pl
Zadania Ewidencji Ludności
- Prowadzenie ewidencji ludności, poprzez: rejestrowanie danych o miejscu pobytu obywateli polskich (rejestr mieszkańców) oraz rejestrowanie danych o miejscu pobytu cudzoziemców (zameldowanie i wymeldowanie obcokrajowca z pobytu stałego i czasowego, zameldowanie i wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego, zgłoszenie wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy)
- Prowadzenie rejestru wyborców, sporządzanie spisu wyborców dla potrzeb wyborów i referendów, wydawanie decyzji w tych sprawach oraz sporządzanie pełnomocnictw wyborczych i obsługa głosowania korespondencyjnego (głosowanie przez pełnomocnika, reklamacja na nieprawidłowości w Centralnym Rejestrze Wyborców i spisie wyborców, wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania, wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania dla obywateli Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, wniosek o zmianę miejsca głosowania, udostępnienie danych z Centralnego Rejestru Wyborców i spisu wyborców, wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania)
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących wykonywania obowiązku meldunkowego oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach prowadzonych na wniosek właściciela/współwłaściciela lub najemcy lokalu oraz z urzędu ( wydanie decyzji administracyjnej w sprawie o wymeldowanie, wydanie zaświadczenia o liczbie osób zameldowanych w lokalu lub w budynku, wydanie decyzji administracyjnej w sprawie o uchylenie zapisu o wymeldowaniu i zameldowaniu)
- Współpraca z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych w zakresie danych ewidencji ludności objętych systemem informatycznym;
- Udzielanie informacji adresowych na zasadach określonych przepisami prawa (udostępnienie danych osobowych, udostępnienie danych jednostkowych z rejestru PESEL i rejestru mieszkańców)
- Przygotowywanie komputerowego wykazu dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu;
- Przekazywanie, aktualizowanie i usuwanie danych z rejestru danych kontaktowych
- Przyjmowanie wniosków o nadanie numeru PESEL dla osób obowiązanych na podstawie odrębnych przepisów do posiadania numeru PESEL
- Przyjmowanie wniosków o nadanie numeru PESEL w związku z konfliktem na Ukrainie
- Uzupełnienie i rejestracja zmian w danych UKR
- Zastrzeżenie i cofnięcie zastrzeżenia numerów PESEL
- Wydanie zaświadczenia o posiadanym numerze PESEL
Meldunki
Udostępnienie danych
Ukraińcy
Zastrzeżenie PESEL