Sprawy z zakresu Ewidencji Ludności można załatwiać w pokoju nr 1 (parter budynku)

Nr telefonu 58 687 85 28

Poczta elektroniczna: elud@liniewo.pl

Zadania Ewidencji Ludności

  1. Prowadzenie ewidencji ludności, poprzez: rejestrowanie danych o miejscu pobytu obywateli polskich (rejestr mieszkańców) oraz rejestrowanie danych o miejscu pobytu cudzoziemców (zameldowanie i wymeldowanie obcokrajowca z pobytu stałego i czasowego, zameldowanie i wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego,  zgłoszenie wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy)
  2. Prowadzenie rejestru wyborców, sporządzanie spisu wyborców dla potrzeb wyborów i referendów, wydawanie decyzji w tych sprawach oraz sporządzanie pełnomocnictw wyborczych i obsługa głosowania korespondencyjnego (głosowanie przez pełnomocnika, reklamacja na nieprawidłowości w Centralnym Rejestrze Wyborców i spisie wyborców, wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania,  wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania dla obywateli Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, wniosek o zmianę miejsca głosowania, udostępnienie danych z Centralnego Rejestru Wyborców i spisu wyborców, wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania)
  3. Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących wykonywania obowiązku meldunkowego oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach prowadzonych na wniosek właściciela/współwłaściciela lub najemcy lokalu oraz z urzędu ( wydanie decyzji administracyjnej w sprawie o wymeldowanie, wydanie zaświadczenia o liczbie osób zameldowanych w lokalu lub w budynku, wydanie decyzji administracyjnej w sprawie o uchylenie zapisu o wymeldowaniu i zameldowaniu)
  4. Współpraca z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych w zakresie danych ewidencji ludności objętych systemem informatycznym; 
  5. Udzielanie informacji adresowych na zasadach określonych przepisami prawa (udostępnienie danych osobowych, udostępnienie danych jednostkowych z rejestru PESEL i rejestru mieszkańców)
  6. Przygotowywanie komputerowego wykazu dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu;
  7. Przekazywanie, aktualizowanie i usuwanie danych z rejestru danych kontaktowych
  8. Przyjmowanie wniosków o nadanie numeru PESEL dla osób obowiązanych na podstawie odrębnych przepisów do posiadania numeru PESEL
  9. Przyjmowanie wniosków o nadanie numeru PESEL w związku z konfliktem na Ukrainie
  10. Uzupełnienie i rejestracja zmian w danych UKR
  11. Zastrzeżenie i cofnięcie zastrzeżenia numerów PESEL
  12. Wydanie zaświadczenia o posiadanym numerze PESEL

Meldunki

Udostępnienie danych

Ukraińcy

Zastrzeżenie PESEL