1876 z późn. zm.), art. 11 ust. 2, art. 13 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.), rozporządzenia przewodniczącego komitetu do spraw pożytku publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057) i Uchwały Rady Gminy Liniewo nr XXXII/285/2021 z dnia 18 listopada 2021 r. w sprawie uchwalenia rocznego planu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2022 rok.
Ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2022r. zadań z zakresu pomocy społecznej dla podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 tej ustawy, prowadzących działalność pożytku publicznego w zakresie pomocy społecznej, których cele statutowe są zgodne z przedmiotem niniejszego konkursu w zakresie:
Zadanie 1:
Zapewnienie specjalistycznych usług i rehabilitacji dla 31 osób z zaburzeniami psychicznymi w ramach Środowiskowego Domu Samopomocy w Lubieszynie w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r.
Planowana wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w 2022 r. wynosi 744.378,00 złotych.
Na realizację zadania tego samego rodzaju przeznaczono w 2021 r. kwotę w wysokości 733.947,00 złotych.
Zadanie 2:
Zapewnienie dowozu do Środowiskowego Domu Samopomocy w Lubieszynie średnio rocznie 18 osób niepełnosprawnych z terenu gminy Liniewo przez 5 dni w tygodniu w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r.
Planowana wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w 2022 r. wynosi 39.600,00 złotych.
Na realizację zadania tego samego rodzaju przeznaczono w 2021 r. kwotę w wysokości 38.400,00 złotych.
Zadanie 3:
Zapewnienie w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. średnio rocznie 10 rodzinom specjalistycznej pomocy w prowadzeniu wieloprofilowej rehabilitacji dzieci i młodzieży polegającej na:
– prowadzeniu indywidualnych zajęć psychoruchowych, pedagogicznych i logopedycznych przy aktywnym udziale rodziców,
– zapewnienie w procesie rehabilitacji udziału specjalistów, fizjoterapeuty, terapeuty zajęciowego, lekarza, psychologa i logopedy,
– udzielanie indywidualnych konsultacji rodzicom dzieci biorących udział w zajęciach.
Planowana wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w 2022 r. wynosi 16.000,00 złotych.
Na realizację zadania tego samego rodzaju przeznaczono w 2021 r. kwotę w wysokości 16.000,00 złotych.
Termin i sposób składania ofert
I.
Na realizacje każdego z w/w zadań podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym, składają prawidłowo wypełnione pisemne osobne oferty wg wzoru określonego w rozporządzeniu przewodniczącego komitetu do spraw pożytku publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzorów sprawozdania z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), wraz z załącznikami. Oferta musi być czytelna oraz wypełniona we wszystkich punktach, które dotyczą oferenta (jeżeli punkt nie dotyczy oferenta – należy wpisać „nie dotyczy”). W przypadku opcji „niepotrzebne skreślić”, należy dokonać właściwego wyboru. Ofertę podpisuje osoba lub osoby upoważnione do składania oświadczenia woli w imieniu oferenta.
II.
Warunkiem udziału w konkursie jest dla:
a) zadania nr 1 – posiadanie co najmniej 3-letniego doświadczenia w prowadzeniu placówek wsparcia dziennego dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
b) zadania nr 2 – posiadanie co najmniej 3-letniego doświadczenia w organizowaniu usług przewozu osób z zaburzeniami psychicznymi,
c) zadania nr 3 – posiadanie co najmniej 3-letniego doświadczenia w świadczeniu usługi związanej z zapewnieniem rodzinom specjalistycznej pomocy w prowadzeniu wieloprofilowej rehabilitacji dzieci i młodzieży.
III.
Do oferty należy dołączyć :
- wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego, wydruk informacji pobranej w trybie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu:
- w przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny (zgodny ze stanem faktycznym) wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydruk informacji pobranej w trybie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym,
- w przypadku pozostałych podmiotów – inny dokument właściwy dla podmiotu,
- dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwa lub upoważnienia zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nie posiadających osobowości prawnej;
- inne, jeśli są wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do reprezentowania podmiotu – dotyczy podmiotów, które w dokumencie stanowiącym o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotu, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:
- upoważnienie na składanie oferty na realizację określonego zadania publicznego,
- zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę umowy z Gminą Liniewo,
- upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń w tym zakresie,
- odpis statutu lub inny dokument potwierdzający zakres działalności podmiotu – w przypadku kopii dokumentów winny one być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentacji,
- dokumenty potwierdzające posiadanie przez oferenta 3-letniego okresu doświadczenia, o którym mowa powyżej w rozdziale „Termin i sposób składania ofert” w ust. II.
IV.
Oferta powinna zawierać w szczególności:
- szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;
- termin i miejsce realizacji zadania;
- kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;
- informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczą zadania;
- informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł;
- deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego.
Oferta powinna obejmować każde z w/w zadań, tj. Zadanie nr 1, Zadanie nr 2 i Zadanie nr 3. Nie przewiduje się możliwości składania ofert częściowych na tylko jedno lub dwa ze wspomnianych zdań. Oferty częściowe zostaną odrzucone.
V.
Uwaga:
– załączniki należy potwierdzić za zgodność z oryginałem na każdej stronie (pieczątka organizacji, podpis osoby upoważnionej z pieczątką imienną oraz datą);
– ofertę muszą podpisać osoby, które zgodnie z zapisami w KRS lub innym dokumencie prawnym są upoważnione do reprezentowania oferenta na zewnątrz i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych (zawierania umów).
VI.
Miejsce i terminy składania ofert
Oferty należy składać w siedzibie organizatora konkursu: Biuro Podawcze Urzędu Gminy w Liniewie ul. Dworcowa 3, 83-420 Liniewo osobiście lub drogą pocztową do dnia 17 grudnia 2021r. do godz. 12:00 (decyduje data wpływu do biura podawczego, a nie data stempla pocztowego).
Ofertę konkursową należy złożyć w zamkniętej kopercie z adnotacją „Konkurs z zakresu pomocy społecznej” z zaznaczeniem numeru zadania i danych adresowych wnioskodawcy.
Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert
Oferty zostaną ocenione osobno dla każdego zadania. Realizacja danego zadania zostanie powierzona oferentowi, który złożył w tym zakresie najkorzystniejszą ofertę. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone oddzielnie na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej gminy Liniewo oraz Biuletynie Informacji Publicznej niezwłocznie, nie później niż w ciągu 10 dni od upływu terminu składania ofert.
1. Przy wyborze ofert będą stosowane kryteria:
– oceny przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania.
– możliwości realizacji zadania przez oferenta, posiadanie wykwalifikowanej kadry i rzeczowych zasobów oraz dotychczasowe doświadczenie i osiągnięcia w realizacji zadań podobnego rodzaju.
– wysokość środków finansowych planowanych na realizację zadania z uwzględnieniem finansowania z innych źródeł.
– wysokość wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczeń wolontariuszy i pracy społecznej członków.
– ocena i analiza realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
2. Wójt Gminy Liniewo, uwzględniając opinię komisji konkursowej, dokona wyboru oferty Podmiotu, którego oferty odpowiadają wymogom określonym w ustawie o pomocy społecznej, rozporządzeniu w sprawie środowiskowych domów samopomocy oraz niniejszej procedurze konkursowej i została oceniona przez komisję konkursową jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
3. Decyzja Wójta Gminy Liniewo jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
- Zleceniodawca ustali termin podpisania umów na realizację zadań przez Podmiot, który został wybrany w drodze konkursu.
Zasady przyznawania dotacji
- Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r., poz. 1057 z późn. zm.).
- Wójt Gminy Liniewo przyznaje dotacje celowe na realizację zadań wyłonionych w konkursie, dla których nie stosuje się trybu odwołania.
- Wójt Gminy Liniewo może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy, w przypadku gdy okaże się, że:
- rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie;
- podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych;
- zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta;
- W ramach dotacji dofinansowane będą wyłącznie wydatki bieżące bezpośrednio związane z realizacją zadań. Dotacje nie mogą być przeznaczone na zadania o charakterze inwestycyjnym.
- W ramach udziału własnego oferenci mają możliwość wniesienia wkładu osobowego (w tym pracy społecznej członków i świadczeń wolontariuszy), pod warunkiem przestrzegania następujących zasad:
- zakres, sposób i liczba godzin wykonywania pracy przez wolontariusza muszą być określone w porozumieniu zawartym zgodnie z art. 44 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- wolontariusz powinien posiadać kwalifikacje i spełniać wymagania odpowiednie do rodzaju i zakresu wykonywanej pracy;
- jeżeli wolontariusz wykonuje pracę taką jak stały personel, to kalkulacja wkładu pracy wolontariusza winna być dokonana w oparciu o stawki obowiązujące dla tego personelu;
- jeżeli wolontariusz wykonuje prace wymagające odpowiednich kwalifikacji, to kalkulacja wkładu pracy wolontariusza winna być dokonana w oparciu o obowiązujące stawki rynkowe; w pozostałych przypadkach przyjmuje się, iż wartość pracy wolontariusza nie może przekroczyć kwoty 18,20 zł brutto za jedną godzinę pracy.
- Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Wójtem Gminy Liniewo.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, ani nie gwarantuje przyznania dotacji w wysokości wnioskowanej przez oferenta.
- Dotacja będzie udzielana w 12 miesięcznych transzach, po otrzymaniu przez Zleceniodawcę dotacji ze środków Wojewody.
- Po zakończeniu zadania zostanie przeprowadzona kontrola wykonania i końcowe rozliczenie dotacji.
Termin i warunki realizacji zadania
- Zadanie winno być zrealizowane w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. z zastrzeżeniem, iż szczegółowe warunki wykonania zadnia określone zostaną w umowie.
- W sytuacjach uzasadnionych specyfiką zadania rozpoczęcie realizacji zadania może nastąpić przed datą zawarcia umowy.
- W przypadkach o których mowa w ust. 2, koszty realizacji zadania, które poniósł oferent przed zawarciem umowy będą podlegać refundacji przez Gminę Liniewo z zastrzeżeniem, że refundacja nie obejmuje wydatków poniesionych przed 1 stycznia 2022 r., ani przed terminem rozpoczęcia realizacji zadań określonych w umowach.
- Refundacja środków z Gminy Liniewo nastąpi w przypadku przyznania dotacji przez Wojewodę i podpisania umów.
- Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami prawa.
- Przyznanie usług w środowiskowym domu samopomocy następuje na podstawie decyzji administracyjnej, wydanej przez Dyrektora Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Liniewie.
Postanowienia końcowe
- Wójt Gminy Liniewo zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu bez podania przyczyny oraz przesunięcia terminu składania ofert oraz terminu rozstrzygnięcia konkursu.
- Informacje na temat konkursu można uzyskać w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Liniewie ul. Dworcowa 3 tel. 58- 687-85-36
Wójt Gminy Liniewo
/-/ Mirosław Warczak