Ten serwis używa cookies, zapisywanie plików cookies można zablokować zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji.
jesteś w dziale:
OGŁOSZENIE WÓJTA GMINY LINIEWO
data publikacji: 18.st..2023

Ogłaszam otwarty konkurs ofert dotyczący zlecenia realizacji zadań publicznych w 2023 roku organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy.

Konkurs obejmuje następujące zadania:

            Ustala się na 2023 rok następujące zadania priorytetowe Gminy Liniewo, które mogą być zlecone do realizacji organizacjom pozarządowym i podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy:

  1. wyrównywanie szans edukacyjnych wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych,
  2. organizowanie czasu wolnego dzieciom i młodzieży w formach pozaszkolnych,
  3. wspieranie działań na rzecz osób starszych,
  4. działania na rzecz zachowania zasobów kulturowych naszego regionu oraz promocja turystyczna Gminy Liniewo,
  5. integracja i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu,
  6. zadania z zakresu pomocy społecznej, w tym działania rehabilitacyjne na rzecz osób niepełnosprawnych oraz z zaburzeniami psychicznymi,
  7. działalność wspomagająca rozwój wspólnot i społeczności lokalnych

Lista wymienionych zagadnień informuje partnerów Programu o podstawowych priorytetowych kierunkach działań w roku 2023, jednak nie stanowi jedynego kryterium podjęcia współpracy. Do pozostałych kryteriów należą: wiarygodność, wykazana efektywność i skuteczność w realizacji założonych celów, nowatorstwo metod działania oraz posiadane zasoby. Organizacja pozarządowa może z własnej inicjatywy złożyć ofertę realizacji zadania publicznego, również takiego, które jest już realizowane w inny sposób, w tym przez organy administracji publicznej. W zakresie rozpatrzenia takiej oferty stosuje się odpowiednio przepisy ustawy.

Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań wynosi 15.000 złotych.

Główne kryteria oceny wniosku-oferty:

  1. Zgodność z tematyką:
    • zgodność z celami zadania, kompleksowość i spójność proponowanych zadań;
    • zasięg zgłoszonego projektu (liczba odbiorców projektu, jego proporcjonalność do nakładów finansowych);
    • zamierzone efekty realizacji przedsięwzięcia, znaczenie zadania dla realizacji celów zadań gminy;
  2. Metodologia:
    • wykonalność przedsięwzięcia, prawdopodobieństwo osiągnięcia zamierzonych celów;
    • racjonalność harmonogramu realizacji przedsięwzięcia;
    • możliwość kontynuacji projektu, powielenia doświadczeń z przedsięwzięcia;
  3. Budżet:
    • koszt realizacji zadania;
    • racjonalność budżetu (na ile przewidywane w projekcie wydatki są adekwatne z punktu widzenia proponowanych działań);
    • klarowność i poziom szczegółowości budżetu projektu;
    • wysokość wkładu własnego organizacji i udział innych źródeł finansowania;
  4. Doświadczenie i zaplecze organizacyjne:
  5. Wiarygodność organizacji realizującej przedsięwzięcie;
  6. Doświadczenie osób zaangażowanych w realizację przedsięwzięcia;
  7. Zaplecze organizacyjne wnioskodawcy;
  8. Doświadczenie przy realizacji podobnych zadań;
  9. Współpraca i współfinansowanie projektu z innymi podmiotami;
  10. Dotychczasowe osiągnięcia.

Warunki konkursu:

  1. Wnioski o dofinansowanie mogą składać podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego wymienione w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które prowadzą działalność na terenie Gminy Liniewo lub na rzecz jej mieszkańców.
  2. Wysokość dotacji z budżetu Gminy Liniewo nie może przekroczyć 90 % całkowitej wartości zadania. Dopuszcza się wkład własny finansowy lub niefinansowy (tylko osobowy)
  3. Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie bądź przesłanie oferty zgodnej ze wzorem zawartym w Rozporządzeniu  Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057), podpisanej przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w zakresie spraw majątkowych (zgodnie z zapisami w dokumentach rejestrowych).
  4. Wniosek – ofertę konkursową na realizację wyżej wymienionych zadań należy złożyć:
    • w zamkniętej kopercie, na której należy wpisać nazwę i adres podmiotu, nazwę zadania określonego w konkursie oraz adnotację: „Konkurs 2023”;
    • w formie pisemnej;
    • w siedzibie zamawiającego: sekretariat Gminy Liniewo, ul. Dworcowa 3, w nieprzekraczalnym terminie do 10 lutego 2023 r. do godziny 1400. W przypadku nadesłania oferty pocztą, liczy się data jej wpływu do Urzędu Gminy w Liniewie.
    • wnioski-oferty niekompletne i nieprawidłowo wypełnione oraz złożone po terminie nie będą rozpatrywane; przy czym dopuszcza się jednorazowe uzupełnienie, w terminie 7 dni od otrzymania powiadomienia, braków formalnych dotyczących wyłącznie następujących działań:
      • uzupełnienie brakujących podpisów pod wnioskiem, w przypadku gdy wniosek został podpisany przez niepełną liczbę osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych,
      • złożenie podpisu pod załącznikami do wniosku,
      • dostarczenie upoważnienia dla osoby, która podpisała wniosek,
      • poświadczenia za zgodność z oryginałem złożonych dokumentów.

  5. Do oferty należy dołączyć następujące załączniki:
    • aktualny odpis z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących, o ile nie jest dostępny w rejestrze KRS
    • aktualną wersję statutu organizacji;
    • inne nieobligatoryjne dokumenty, które mogą być istotne dla oferty zdaniem składającego podmiotu
  6. Oferta powinna zawierać w szczególności:
  7. szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,
  8. termin i miejsce realizacji zadania,
  9. kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,
  10. informacje o wcześniejszej działalności w zakresie, którego dotyczy zadanie,
  11. informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania oraz o planowanej wysokości środków finansowych z innych źródeł na jego realizację,
  1. Podmioty, które składają kilka ofert w konkursie, powinny złożyć każdą ofertę odrębnie, składając jednakże tylko jeden komplet załączników.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu bez podania przyczyn oraz przesunięcia terminu składania wniosków-ofert;
  3. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji;
  4. Dopuszcza się przyznanie więcej niż jednej dotacji na poszczególne zadania w ramach przydzielonych środków, różnicując ich wysokość na podstawie sporządzonego przez Komisję Konkursową rankingu ofert;
  5. Ostateczną decyzję o przyznaniu i wysokości dotacji, po zapoznaniu się z propozycjami Komisji Konkursowej, podejmuje Wójt Gminy Liniewo. Informacja o przyznaniu dotacji zostanie podana do publicznej wiadomości.
  6. Od decyzji Wójta w sprawie wyboru ofert i udzielenia dotacji nie stosuje się trybu odwołania.
  7. Podstawą do realizacji zadania będzie podpisana przez strony umowa.
  8. Informacja o przyznaniu dotacji zostanie podana do publicznej wiadomości do 31 marca 2023 r.
  9. Termin realizacji zadań: od dnia podpisania umowy maksymalnie do 15 grudnia 2023 r.

Dotacja nie będzie udzielana na:

  1. Podejmowanie działalności gospodarczej
  2. Na cele nie związane z działalnością statutową organizacji.
  3. Na pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundacje kosztów.
  4. Organizacjom, które nie wywiązały się lub nie rozliczyły z zawartych z gminą umów.
  5. Na dotowanie przedsięwzięć, które już są dofinansowane z budżetu gminy lub jej funduszy celowych na podstawie przepisów szczegółowych.

Mirosław Warczak

   Wójt Gminy Liniewo

Kontakt: